2010-re áttörés várható a hidrogén-alapú közlekedésben is
2007-04-12 09:21:14
A világ alternatív módokat kutat a gázolaj felváltására. Újabban az etanolról hallunk többet, pedig megújuló üzemanyagot másból, más módon is elő állíthatunk. A biomassza alapú üzemanyagok gondos életcikluselemzésével arra jutunk, hogy talán meg sem éri a sok szántás-vetés, műtrágyázás, valamint a szintén nagy és fosszilis energiaigénnyel jellemezhető bioüzemanyag-feldolgozás (etanol desztilláció, biodízel sajtolás, ETBE-átalakítás, biogáz-motor-fejlesztés) miatt; és ott van még az adalékanyagok és infrastruktúra kifejlesztés költsége is.
A CO²- mentes tiszta üzemanyagnak és egyben végleges közlekedési megoldásnak egyedül a hidrogénszabványos közösségi közlekedés kialakítását nevezhetjük. Amikor a hidrogénre, a jövő energiahordozójára esik a választásunk, különösen meg kell indokolni, hogy miből és hogyan állítjuk elő. Ugyanis köztes energiahordozó lévén, nem lehet közvetlenül, elemi állapotban bányászni. Ez egyben azt is jelenti, hogy „készletei” nem fogyhatnak el, kimeríthetetlenek - mindenütt egyformán rendelkezésre áll, nem alakulhatnak ki körülötte politikai viták.
Előállítható kőszénből, földgázból, ill. fosszilis energiahordozókból nyert hálózati villamos áramból. Ekkor azonban nem tettünk egy lépést sem a fenntarthatóság felé, szem elől tévesztjük azt a világos célt, ami a hidrogént a jövõ tiszta energiájává teszi. Ezért lehet és kell megújuló forrásokból (szél, víz, napenergia) előállítani - bölcsen, mértékkel. A hidrogént vízből elektromos árammal nyerhetjük, és jól illeszkedik az ingadozó teljesítményű természeti forrásokhoz azáltal, hogy az elektromos energiát tárolhatóvá teszi.
Mire elegendő és alkalmas tehát az a tiszta, zöld, megújuló hidrogén-energiamennyiség, ami a magyar villanyszektornál kétszer több, de a benzinfogyasztásnál kevesebb? Tökéletesen elegendő és megfelelő a szél-hidrogén buszok, taxik hajtására, a teherautók közül elsősorban a városi transzporterek működtetésére. Mivel a mennyiségen kívül ellátási problémák is felmerülnének, ezért inkább a kamionok nagy távolságú áruszállításánál, a terepen dolgozó traktorok, kombájnok, erőgépek működtetésére a biodízel használata alkalmasabb.
A hidrogén színtelen, szagtalan, könnyű, egészségre ártalmatlan gáz; magas nyomáson vagy cseppfolyósítva tárolható légnemű elem; az Univerzum leggyakoribb anyaga. Az összes ismert elem közül a legmagasabb a hidrogén égéshője, ezért kiváló energiahordozó. A természetben gázként nem találjuk meg, de vízből elektromos úton előállítható. Akkor tekinthető a fosszilis energiahordozók alternatívájának, ha megújuló energiákból kifejezetten olcsón tudjuk előállítani, és az előállítás során sehol sem bocsátunk a légkörbe szén-dioxidot vagy más üvegházhatású gázt. A gyakran túlzott mennyiségben keletkező szélenergiából csúcstechnológiás vízbontó eljárással nagytisztaságú, sűrített hidrogéngázt lehet előállítani.
H i r d e t é s |
50 000 vagy 100 000 Ft-tal többet kaphat! Regisztráljon most Citibank Személyi Kölcsönt honlapunkon keresztül és éljen a nagyobb kölcsönösszeg nyújtotta lehetőségekkel!
Ingyenes pénzügyi tanácsadás, befektetés, tőkefelépítés, menedzselés, személyreszabottan kiválasztott pénzügyi megoldások, pénzügyi stratégiatervezés. Somogy, Tolna, Zala, Baranya.
Egy kézből több bank ajánlata Budapesten. Válasszon Ön a banki ajánlatok közül! | |
További hírek
Otthonteremtés!Családi háza építését tervezi? ÁLMODJA MEG TÓPARTI OTTHONÁT! Bővebb információ!
Jól jöhet, ha nem fizet a vevőA hazánkban kiállított számlák 2,7 százalékát soha nem fizetik ki – a statisztikai adatok lehangolónak tűnhetnek, ám érdekes módon a vállalatokat ez sem ösztönzi arra, hogy hitelbiztosítást kössenek.
Schumacher a dollármilliárdos?Michael Schumacher másfél évtizedes Forma-1-es pályafutása során állítólag 600 millió fontot (1,19 milliárd dollárt) meghaladó vagyont „versenyzett össze”
Jön a szabadalmi bíróságEgységes európai szabadalmi joghatósági rendszer felállítását javasolta az Európai Bizottság. A brüsszeli testület a javaslatcsomaggal kíván új lendületet adni az egységes közösségi szabadalmi rendszer kialakításához, amelyről már közel húsz éve vitáznak a tagállamok.
?> |